nutritions.bg Nutritions.bg
  • calendar

Kаластеник тренировки – Митове и Факти

Николай Гетов

Николай Гетов

  • Време за четене - 8 минути
  • Коментари -

Какво са “Каластеник” Тренировките?

Каластеник тренировките по същество се осъществяват само и единствено с тежеста на вашето тяло, спрямо действието на гравитацията.

Както например са тренировките на лостове и успоредки, по така наречените street fitness площадки, където се правят набирания, силови възлизания, коремни и много други гимнастически упражнения и повечето хора познават този тип трениране като street fitness или street workout. В този случай няма по-естествен начин да натоварвате вашата физика, от еволюционна гледна точка, движенията които се изпълняват при тренировките на лост, успоредка и на земя, са много близки до това което нашия вид е правил за да оцелее милиони години. Като включим и бягане и други атлетични тренировки, напълно заформяме физиката си адекватно за нашия вид. Не искам да правя генерални изказвания, че каластеник тренировките са над всички останали, всеки спорт има своето предназначение и позитиви, за всеки най-добрия вид тренировки са тези за които би бил всеотдаен.

Тренировки със собствено тегло.

Външния вид, който се придобива след дълъг период на трениране на лост е повече от привлекателен, атлетичен, симетричен и релефен. Въпреки, че красивия външен вид е субективно понятие, все пак според повечето дами, външния вид на гимнастик е по-желан от този на бодибилдър.

Но много често хората правят заключения, че добре изчистената мускулатура се постига по-бързо, ако се започнат тренировки с собствено тегло, като на лост и успоредка, отколкото в залата с тежести. Това не е така, практически ако имате добра диета и тренировките ви са добре обмислени, в зала с тежести може да натрупате мускулна маса по-бързо и съответно може да отслабнете и изчистите подкожните си мазнини, също по-бързо.

Просто много от добрите и напреднали хора които тренират на лостове и правят добро впечатление с добре оформения си вид и умения, доста често не са били с наднормено тегло и са били с добри физиологични заложби да тренират на лост. В крайна сметка повечето хора, които се насочват към тренировките на лост, са с лека физика. За по-тежките и пълни идивиди, тренировките на лост или успоредка, са истинско предизвикателство. За да напреднат, първо се налага да свалят известни килограми и пътят за тях е по-дълъг, но винаги има начин и методики, с които почти всеки може да тренира адекватно каластеник-тренировки.

Може ли да покачим мускулна маса с каластеник тренировки?

Друг мит за каластеник тренировките е, че е почти невъзможно да се качи мускулна маса, което на практика не е така. Всяко физическо натоварване и съпротивление, което се упражнява на един мускул, би довело да повишаване на неговата сила и маса.

Искате да живеете здравословно?

Запишете се за нашия бюлетин.

Разбирасе работейки със едно и също тегло, това повишаване на мускулната маса и сила би имало по-близки граници от това при тренировките с тежести в зала. В крайна сметка целите и методите са различни и имат различни ползи. Да преместваш тялото си в различни направления при каластеник тренировките, разавиват многостранно вашата сила и способности, нещо което би било много полезно и в други спортове и ежедневие. Определено функционалността от многоставните упражнения на лост и успоредка се повишава значително.

Вижте нашия хранителен режим за покачване на мускулна маса.

Минуси на каластеник тренировките

Като негативен аспект при тренировките на лостове, може да се изтъкне, че много бавно се прогресира от прости набирания и кофички, към по-сложните упражнения, като силови набирания, набирания на една ръка, “арчър” набирания, “арчър” лицеви опори (или плиометрични лицеви опори) везни и планк позиции. Макар и доста аткрактивни всички тези упражнения са много трудни, изискват много сила, техника и време. Но няма по-голямо удоволствие от това да можете да боравите с тялосто си по начин по който много малко хора могат.

Планк упражнение

Друг негативен аспект при каластеник тренировките е, че в стремежа си да напреднат бързо в сложните упражнения, много от трениращите получават контузии. Много от упражненията на лост не щадят ставите, и се изисква много рутинни тренировки и похвати в тренирането, като цяло, за да избегнете контузии. При възникване дори на една контузия, трудно бихте осъществили тренировка, поради факта, че много от упражненията изискват участието на голяма част от мускулите и ставите ви.

Трудно бихте изолирали дадена мускулна група, при каластеник тренировки, с цел да развивате само нея, което прави тренировките на лост не много бодибилдинг ориентирани. Мускулни групи като тези на краката трудно биха добили хипертрофия, както при натоварване с тежести и уреди в зала. Но да тренирате краката със собствено тегло не е невъзможно и повечето трениращо на лостове не бива да ги пренебрегват. Винаги могат да се правят спринтове, скокове, изкачвания на стълни и много други упражнения.

За повишаване на силата при каластеник тренировки е необходимо прогресивно да повишавате чистотата, интензитета, обема и времето в упражненията, както и при тренировките с тежести. Но при тренироввките с тежести интензитета (или влганата сила за дадено упражнение) може много лесно да се контролирате, като просто повишавате тежестта, докато при каластеник тренировките, работейки само с тежестта на вашето тяло, за да повишите интензитета трябва да измествате вашето тяло и центъра на тежестта, така че да затрудните максимално дадено упражнение. Като например да започнете с лицеви упори от коляно, след това да преминете към нормални лицеви упори, след което да повдигнете краката на стъпало, с което тежестта минава повече към торса и накрая да повдигнете краката си вертикално за раменни преси от челна стойка.

В заключение за тренировките със собствено тегло:

В крайна сметка, прогресията на интензитета при тренировки с тежести имате много повече възможност за покачване на сила и маса използвайки все по-големи и все по-големи тежести. Каластеник тренировките могат да ви направят мускулести, атлетични и функционални по-начин по който е несравним с другите типове тренировки. С каластеник тренировките не само ще изглеждате естетически добре, но ще владеете тялото си много по-добре.

Не нужно да избирате каластеник тренировките над тренировките с тежести, а ги комбинирайте за да получите всички ползи и от двата свята.

Коментари