nutritions.bg Nutritions.bg
  • calendar

Как да тренираме слабите си места?

Мартин Харизанов

Мартин Харизанов

  • Време за четене - 2 минути
  • Коментари -

Тренирайте първо слабите си места

Спортът е колкото изкуство, толкова и наука, затова не може винаги да се водите от една твърда и несменяема програма. От първия ден, в който влезете в залата, за вас може да е очевидно, че дадена телесна част е далеч по-слаба от всички останали. Един от основните методи за коригиране на такива дисбаланси е чрез използването на Приоритетния принцип – когато сте отпочинали и сте способни да генерирате най-голямо количество интензивност – тренирайте първо слабите си места или пък организирайте двойната си сплит – програма така, че да тренирате само за слабо развитата телесна част при едно от заниманията.

Увеличете броя серии

Друго помощно средство представлява увеличаването на броя на сериите, които правите за по-слабата част от 5 до 7 серии. Продължете да правите това толкова дълго, колкото е необходимо, докато забележите подобрение, и тогава се върнете към по-балансирана тренировъчна програма. Това е добро време за използването на техниката на Зигзаговините серии. На всяка трета или четвърта серия вкарайте по една серия, упражнения за слабата област в допълнение на нормалните серии, които правите за тази телесна част.

Не претоварвайте индивидуални мускулни групи

Искате да живеете здравословно?

Запишете се за нашия бюлетин.

Също така има случаи, когато дадената телесна част изостава, тъй като вие я претренирвате толкова силно, толкова често, и толкова интензивно, че тя никога не получава шанс да си почине, да се възстанови и да нарасне. Отговорът на този проблем се състои в това просто да дадете на съответните мускули възможност да си починат и да се възстановят, и тогава да приспособите тренировъчната си програма така че да не ги претренирате отново. Помнете, че що се отнася до културизма, прекалено многото тренировки могат да се отразят толкова лошо, колкото и прекалено малкото.

Как обаче можете да кажете каква е разликата между бавното развитие, което се дължи на недостатъчно трениране, и липсата на развитие поради претрениране? До определена степен това е нещо, което трябва да научите по инстиктивен път, заедно с увеличаването на опита ви. Ето две добри правила:

1. Лечебното средство при прекалено малко стимулация често се състои по-скоро в това да се научите да тренирате по-усилено, използвайки допълнитени техники за интензивност, отколкото да увеличите броя на сериите.

2. Претренирането почти винаги е резултат от тренирането с прекалено много серии, прекалено често, с прекалено малко време за почивка за дадената телесна част в периодите между заниманията. Помнете, че една от причините, поради която има толкова много добри културисти днес, е, че те са се научили да тренират изключително интензивно за кратки „залпове“, докато същевременно дават на мускулите си достатъчно време да се възстановяват в периода между тренировките. Винаги помнете, че тренировките стимулират растежа, но действителният растеж всъщност се случва, докато почивате.

Разбира се понякога вашето слабо място е просто едно място от тялото ви – бицепсите ви могат да са с добър релеф, но да им липсва достатъчно широчина; широките ви гръбни мускули може да са широки и достатъчно извити, но да им липсва плътност и маса в средната част на гърба. Решението се състои в това да се изберат дадени упражнения, които тренират специфична област и да организирате тренировъчната си програма така, че да дадете специален приоритет на тези упражнения.

Коментари