nutritions.bg Nutritions.bg
  • calendar

11 популярни храни за закуска, които лекарите НЕ препоръчват (и техните здравословни алтернативи)

Александър Мермерски

Александър Мермерски

  • Време за четене - 6 минути
  • Коментари -

Диетолозите смятат, че здравословната закуска трябва да съдържа 400-700 калории и хранителни вещества, които зареждат тялото ни с енергия. Не се препоръчва да ядете някои популярни храни сутрин, дори ако сте свикнали с тях. Сега можете да проверите дали дневната ви закуска е била здрава или не.

1. Палачинки

Палачинките ви засищат, а ако добавите топинг като мед или сладко, нивото на инсулин в кръвта става изключително високо. Този тип закуска допринася за затлъстяването, влияе на настроението ви и може дори да ви накара да се почувствате зле.

палачинки за закуска

Препоръка: Опитайте новите рецепти, заменете пшеничното брашно с овесено брашно и яжте пресни плодове, вместо сладкък топинг. Но не яжте прекалено много плодове сутрин, те могат да причинят газ.

Искате да живеете здравословно?

Запишете се за нашия бюлетин.

2. Зърнени храни и мюсли

Тези храни съдържат много захар, а не фибри и протеини. Изследванията показват, че закуска, съдържаща много въглехидрати, ви кара да ядете повече по време на обяда. Субекти, които консумират по 3 грама протеини и 40 грама въглехидрати сутрин, се чувстват гладни по-бързо от тези, които ядат храни с високо съдържание на протеини. Хората, които са по-податливи на развиване на диабет и малки деца, трябва да избягват да ядат зърнени храни поради високото си ниво на захар.

зърнени храни

Препоръка: Изберете корнфлейкс и мюсли без захар. Добавете няколко ядки и ленено семе, за да получите необходимото количество протеин.

Колко вода трябва да пия?
Изчислете с помоща на нашия калкулатор.
Изчисли

3. Препечен бял хляб

Белият хляб не е добър за вас и колкото повече го препичате, толкова по-вредно е. Колкото повече е изгорял, толкова повече канцерогени съдържа.

препечен хляб

Препоръка: Заменете белия хляб с пълнозърнест хляб и ако обичате тост, винаги се уверете, че няма изгорена кора.

4. Nutella и други шоколадови масла

Учените са изчислили, че 2 супени лъжици Nutella съдържат 83% от препоръчвания дневен прием на захар за жени. Тази доза може да подобри настроението ви сутрин, но енергията ще изчезне скоро и ще започнете да се чувствате уморени. Освен това тези продукти съдържат палмово масло, което е наистина лошо за вашето здраве.

нутела за закуска

Препоръка: Може да замените сладкия течен шоколад с фъстъчено масло, което не съдържа захар, но съдържа достатъчно протеини и здравословни мазнини.

5. Бял ориз

Белия ориз съдържа много въглехидрати. Според проучванията, той също може да причини проблеми с храносмилането, защото има много нишесте и малко съдържание на фибри.

видове ориз

Препоръка: Можем да ядем кафяв ориз вместо бял: той се храносмила по-бавно и е по-добър в доставянето на енергия за тялото. За да приготвите закуската си по-бързо, накиснете ориза през нощта.

6. Смути

Когато подготвяме смути, понякога добавяме прекалено много съставки по погрешка. Плодовете и зеленчуците губят формата си и мислим, че количеството е твърде малко, за да задоволи глада ни. Така че, ние го украсяваме със сметана, с което смятаме, че го правим по-питателно. В резултат на това вашето смути става пренаситено със захар. Освен това, не се препоръчва да ядете портокали, манго или банани сутрин.

смути

Препоръка: Можете да използвате чаши за измерване, за да разберете от колко съставки всъщност се нуждаете.

7. Прясно мляко

Учените не препоръчват да пиете мляко сутрин преди хранене, защото стимулира производството на киселина в стомаха и може да предизвика киселини. То също може да допринесе за акнето, ако човек е склонен към него.

прясно мляко

Препоръка: Може да пиете мляко сутрин, но само след хранене.

8. Безмаслено кисело мляко

Според мнението на учените, безмасленото кисело мляко съдържат толкова полезни вещества, колкото сладоледа. Ако искате да следвате здравословна диета, не спирайте да ядете млечна мазнина. Тя всъщност допринася за производството на хормона холецистокинин, който ни помага да бъдем слаби, повишава устойчивостта на стрес и ни държи в добро настроение.

кисело мляко

Препоръка: Изберете естествено кисело мляко, съдържащо 3-5% мазнини.

9. Сандвичи от заведения

Понякога, когато бързаме, не ядем у дома и в крайна сметка купуваме от заведения за бързо хранене. Като правило, сандвичите от заведения за бързо хранене съдържат много канцерогени и вредни мазнини и на организма му отнема повече време и усилия, за да извлече излишните калории.

сандвичи

Препоръка: Направете си сами сандвичи със свежи и здравословни съставки.

10. Наденици

Надениците съдържат мазнини, сол, вкусови добавки и консерванти, които дразнят стомаха и дори увеличават риска от рак.

месо

Препоръка: Варено или печено пиле е чудесна алтернатива на надениците.

11. Бекон и яйца

Диетолозите не препоръчват да се ядат яйца с бекон всяка сутрин, защото беконът съдържа огромно количество холестерол и наситени мазнини, които причиняват сърдечно-съдови заболявания.

омлет и яйца

Препоръка: Омлетът е много по-здравословен от пържените яйца с бекон. Можете също така да добавите зеленчуци като домати или броколи.

Вижте още: 4 Лесни и здравословни идеи за закуска

Както и : 30 Вредни храни от ежедневието ви

Ние вече престанахме да ядем препечени филийки. А вие какво сте готови да пожертвате за здравето и красотата си?

Коментари